
Inzicht: Meer letters, meer brein
Al surfend – ach, een mens mag zich al eens vervelen – kwam ik totaal los van elkaar twee interessante artikels tegen. Jason Miller, hoofd content & social media marketing bij LinkedIn, en Amerikaans auteur en scenarist Andrew Davis pleiten allebei voor meer letters en meer brein in externe communicatie. E I N D E L I J K wijze woorden!
Jason Miller is geen kleine garnaal. Als hoofd content & social media marketing bij LinkedIn heeft hij een grote stem in de arena van de externe (marketing)communicatie. Miller heeft het gehad met al die korte, nietszeggende boodschappen: ‘You used to have to write nine million blogs and a bunch of e-books to rank. Now it’s a matter of being smart. It’s brains over budget.’ Een vurig pleidoor voor de retour van het verstand: meer brein aub. Niet meer centen zijn nodig om je merk of product kenbaar te maken, wel meer inzichten en meer wijsheid.
Los van Miller hoorde ik met goedkeurend gemompel de boodschap van de Amerikaanse auteur en scenarist Andrew Davis (tijdens ‘Content Marketing World 2018’): ‘om content korter te maken, schrapten we alles wat het uiteindelijk interessant en onderscheidend maakte.’ Hij verdedigt de stevige stukken, weg van de hap-en-slik tweets.
Ik koppel beide opiniestukken graag en elkaar en brei er mijn persoonlijke conclusie aan vast. Graag meer inhoud, en als dat betekent dat we meer tekst moeten maken, dan is dat zo. Meer letters, meer brein. In de journalistiek klinkt dit pleidooi geloofwaardig. Nu nog in de wereld van de corporate & marketing communicatie. Ben ik dan een ouwerwetse communicator? Avec plaisir. Dankuwel.
Lees hier de bijdrage van Jason Miller.
Lees hier meer over de bijdrage van Andrew Davis tijdens Content Marketing World 2018.
Contacteer ons om jouw uitdagingen te bespreken.
Contacteer ons