

Nieuws: Old school, and proud to be…
Vage buikrampen van hashtags? Duizelig hoofd van de zoveelste 140-lettertweet? Oneliners zat? Welkom in de ‘old school’ van degelijke content die blijft kleven. BeSpoken gelooft dat de ouderwetse communicatie – gekenmerkt door diepgang, eerlijkheid en nuance – terug aan zet is. En dat is geen seconde te laat.
Niet langer content met zoveel korte content? Wees gerust, je bent niet alleen. Er is in het de wereld van de bedrijfscommunicatie een – nog prille – tendens naar meer diepgang, eerlijkheid en nuance. Hoe kan je een bijna per definitieve complexe bedrijfsboodschap – corporate of marketing – brengen met een stuk of wat oneliners? Zo’n kort-door-de-bochtse aanpak blijkt communicatieverantwoordelijken almaar vaker zuur op te breken. En dus groeit het belang van en de roep naar langere boodschappen. Alleen: om die te doen beklijven, moeten ze goed gemaakt zijn. Nuance, eerlijkheid (transparantie), informatie: het zal alleen werken als het verhaal op een steengoede manier wordt verteld/geschreven. Een waarheid in de journalistiek is nu ook een waarheid in de bedrijfscommunicatie.
De terugkeer van long copy? BeSpoken is er blij mee. BeSpoken noemt zich in de PR-wereld zonder blikken of blozen ‘old school’. Niet dat we geen oneliner uit onze vingers kunnen draaien, neen. Wél horen we steeds meer bedrijven vragen om hun externe communicatie op een betere manier te brengen. Boodschappen uitgebreid vertellen kan uitstekend werken met corporate storytelling. Verpak je boodschap in de huid van een lekker lezend verhaal, en ze komt binnen, is duidelijk én blijft plakken.
Vraag je kinderen wat ze zich herinneren van verhalen die je hen bij het haardvuur vertelde: hun ogen zullen blinken! Pas die kennis toe op je eigen onderneming, en verpak je bedrijfswaarden en boodschappen in beklijvende verhalen. En vooral: neem er de tijd voor. Goede verhalen gaan al eeuwen mee, en daar is een reden voor. Profiteer van dat inzicht en kies resoluut voor corporate storytelling.
Benieuwd naar wat voor verhalen je eigen onderneming kan vertellen?
Vraag een gratis ‘quick story scan’ aan!